2 Ağustos 2013 Cuma

Ya Ben Ya Da O

     
   
    Tercihler vardır hayatta. Kimisi istenerek yapılırken bir çoğu istemeden yapılır aslında. Tercih, seçim yapmaktır. İki nesne arasından birinde karar kılmaktır. Tercihleri karşımıza hayat çıkarır ve bunlardan kaçış yoktur. Birini seçmek zorundasınızdır. Doğru ya da yanlış birini...
      Karar verirken, nelere dikkat eder ki insan?
     Geçmişten bugüne kadar nasıl bir hayat sürdüğüne bakarak, mantık ilkeleri doğrultusunda mı karar verir? Yoksa kalbinin ve hayallerinin mi sesini dinler? Bence kalbinin sesini dinlemeli insan. Çünkü karar vermek, yeni bir yola girmektir. Yeni yola girmekte yeni bir hayata yelken açmak demektir. Herkesin yürüdüğü bir yolda duramazsınız. Genel geçer kuralları görmezden gelemezsiniz. Adımlarımızı ileriye doğru atmak zorundayızdır. Ya yanlış adımsa? diye düşünmek bizi sadece yavaşlatır. Geçmişin tek anlamı vardır; o da ondan ders çıkarmak. Ne de olsa gelecek olan her saniye geçmiş olmaya mahkumdur. Geçmişte takılı kalmamak gerek. Sana çelme takanları unutmak gerek. Çünkü kin tutmakta yavaşlatır; seni sen olmaktan çıkarır. Ruhunu ele geçirir...
     Her doğru aldığın karar da yolun daha da zorlaşabilir, dikenler çıkar yolda. Dümdüz yol, kendini engebeli dağlara bırakır. Engebeyi aşmaktır daha da önemlisi. Dağı tırmanmadan zirveye ulaşamazsınız. Bilgisayar oyunlarında ki level atlamak gibi düşünün bu işi. Her level daha zordur, ama bir o kadar da heyecanlıdır. Zor bir sınavı atlattığımızda kolay sınavların hiç biri size keyif veremez olur, sizi tatmin edemez. Neden? Çünkü öyle olaylar görüp geçirmişsinizdir ki, kolay kelimesinin anlamını unutalı çok olmuştur.Acı yemeği çok sevdiğinizi ve her gün acı biber yemek istediğinizi düşünün. Zaman içerisinde ağınız yediğiniz acıya alışır ve acı eşiğiniz yükselmeye başlar. Yediğiniz biber size tatlı biberden farksızdır. Acı yemekte istiyorsunuzdur, o zaman ne yaparsınız? Acısı daha çok olan biberler yemeğe başlarsınız. 
     Peki, en acıya ulaşıldığında, yani zirveye ulaştığımızda? Onu da zamanı gelince söylerim derdim ama bu cevabı saklayacak kadar ketum değilim. Zirveye ulaşan henüz görülmedi arkadaşlar. Evet, doğru okudunuz zirveye ulaşan olmadı. Hepimiz insanız çünkü, hata yaparız. Atalarımız ne demiş? "İnsan, beşer. Kuldur, şaşar"...
     Bu kadar felsefik bir yazının ardından ne denir ki? Haydi iyi geceler...

8 yorum:

  1. Karsilikli takipcilige ne dersin? ♥
    http://yarensa.blogspot.de/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper olur derim :) Blogunuza baktım ve sadece fotoğraflardan oluşan bir blog olması hoşuma gitti :) Takibe başladım bile :)

      Sil
  2. Ne güzel felsefik bir yazıymış bu.Dağ tırmanmak çok zor oluyor ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim :) Evet dağa tırmanmak cidden çok zor, ama bu dünyada yaşıyorsak bunu başarmak zorundayız

      Sil
  3. merhabalarr :) yeni keşfettiğim bogunuzu takipteyimm bana da beklerim :) yorumlarınız benim için önemliii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de iyi akşamlar :) Tabi ki, ben zaten sizi takip ediyorum. İnşallah yorum bırakmaya da çalışırım. Görüşmek üzere :)

      Sil
  4. Merhabalar, Bloğunuzu çok beğendim, izlemeye aldım, bana da beklerim:http://birdevamfilmigibi.blogspot.com/ güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle ...

    YanıtlaSil