21 Mart 2015 Cumartesi

Hazırlanıyorum, hazırlanıyorsun, hazırlanıyorlar...

İyi geceler;
Ne demiştik; yüksek lisans demiştik; niye dedik? neden karar verdik? bende bilmiyorum.. Yapılan her işe bir anlam yüklemek gerekmez deyip işin içinden sıyrılayım en iyisi :)
Nasıl bir şeydir bu yüksek lisans?
Hemen anlatayım.. Şimdi önce hazırlık denen saçma bir dönemi var. İngilizce eğitim veriyorlarmış güya.. Yemişim eğitiminizi.. Ben sizin verdiğiniz eğitimin diye devam ederdim ancak edep sınırlarını aşmayayım. Neyse, YDS denilen abuk bir sınav var. Ona hazırlıyorlar güya. Baraj puan da "50". Hayır, neresinden tutsam elimde kalıyor. Bir kere ingilizce denilen dil eğitimi testle öğrenilmez. Bir diğeri günümüzde ingilizler bile düzgün ingilizce konuşmuyorlar. Yani onlarda bir çok kuralı ihlal ediyorlar. Kısaca "grammer" denilen şeyi sallamıyorlar bile.. Ama biz adamların koyduğu kuralları o kadar sadığız ki; "does" nerede kullanılır? "did" nereye yazılır? hepsini sağlam bir şekilde öğreniyoruz. Mesela "that" den öncede virgül gelmez. Aklınızda bulunsun. Belki bir gün işinize yarar. Grammer bilgimiz de yeni nesil ingilizlerden daha iyi. İçleri rahat olsun birilerinin, ingilizlerin gözleri arkada kalmasın. Biz onların kültürlerini çok iyi yaşatırız. Gerekirse kendi osmanlıcamızı sileriz, ama onlarınkini öğreniriz... Hadi testle öğrendik diyelim; bunu başardık, şimdi daha acı bir gerçeği söylüyorum sizlere. Yüksek lisans yaparken ingilizce test falan çözmeyeceksiniz.. Ama zaman zaman makale okuyacaksınız. Ama okunan makalelerde de sözlük kullanacaksınız.. Şimdiden geçmiş olsun.. 
Ben küçükken zannederdim ki( bu ilkokul dönemlerinde) şimdi ben ingilizce öğreniyorsam, onlarda(ingilizler, amerikalılar falan) türkçe öğreniyorlardır. Ama işin aslını idrak ettiğim gün canım çok sıkıldı. Kafam attı adeta. Minnacık ben bile vatan, millet aşkıyla başkalarıda herhalde öğreniyorlardır benim dilimi, kültürümü diye düşünürken. Birileri çoktaaaannn.. Neyse!!!  
Belki biraz abartı bir yazı oldu ama gerçek bu! Realist bir insanım.. Ben bu yabancı dil işini sadece (Yabancı dil öğrenin. Düşmanın şerrinden böylece kurtulursunuz) Hadis-i Şerifine uymak için öğreniyorum, niyetim halis. Geriside boş zaten..
Hoşçakalın..

1 yorum: